Všeobecné obchodné podmienky

1) Všeobecné ustanovenia

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kde na jednej strane je spoločnosť GAFA AUTO s.r.o., IČO 47700823, so sídlom Vavrečka 468, 029 01 Vavrečka, zapísaná v Obchodný register Okresného súdu Žilina, oddiel Sro. vložka číslo: 62024/L ako obchodník (ďalej len „obchodník“) a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len „kupujúci“). Ďalšie informácie o obchodníkovi sú uvedené na webovej stránke www.gafaauto.sk v sekcii „Kontakt“.

Kupujúcim je osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.

Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

Podnikateľom je

·     Osoba zapísaná v obchodnom registri,

·     Osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,

·     Osoba, ktorá podniká na základe iného živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,

·     Fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu

Tovarom je akákoľvek hmotná hnuteľná vec, na účely týchto obchodných podmienok je tovarom všetko to, čo obchodník predáva.

Kúpnou zmluvou je zmluva uzatvorená medzi obchodníkom a kupujúcim prostredníctvom tohto internetového obchodu alebo iným vhodným spôsobom podľa podmienok dohodnutých v týchto obchodných podmienkach

Internetovým obchodom je webová stránka umiestnená na adrese https://www.autodielygafa.sk/ prostredníctvom ktorej môžu zmluvné strany uzatvoriť kúpnu zmluvu .

Doplnkovou službou sa rozumie služba poskytovaná nad rámec štandardného plnenia, ktorá zahŕňa:

·     Prioritné spracovanie objednávky,

·     Doručenie bez stresu,

·     Doplnková službu výmeny tovaru do 45 dní od prevzatia tovaru,

·     Doplnková službu výmeny tovaru do 200 dní od prevzatia tovaru.

Všetky objednávky podané prostredníctvom internetového obchodu obchodníka sú považované za záväzné. Zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom, porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí. Predmetné VOP sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy medzi kupujúcim a obchodníkom, ktoré sú uzatvárané prostredníctvom internetového obchodu ako zmluvy na diaľku a na všetky vzťahy z nich vyplývajúce.

Na účely týchto VOP sa spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“) rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ak kupujúci pri nákupe uvedie svoje identifikačné číslo (IČO), považuje sa za podnikateľa, nie spotrebiteľa, pokiaľ neinformuje Obchodníka inak). Právne vzťahy medzi Obchodníkom a osobou, ktorá nie je spotrebiteľom sa riadia zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov; ďalej len „Obchodný zákonník“)

Dodávateľom sa rozumie fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodala obchodníkovi tovar a ktorej činnosť neovplyvňuje vlastnosť tovaru.

Obchodom sa rozumie internetový obchod, prevádzkovaný obchodníkom a reprezentovaný súborom internetových stránok a aplikácií elektronického obchodu na internetovej doméne www.autodielygafa.sk.

2) Objednanie tovaru a služieb

Ponúkame vám možnosť nakupovať priamo z pohodlia vášho domova, a to nonstop. Objednávať si môžete jednoducho a pohodlne prostredníctvom nákupného košíka, telefónom, e-mailom alebo písomne na našu adresu. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy spotrebiteľom obchodníkom, a to vo forme formulára, ktorý spotrebiteľ vyplní a odošle na internetovej stránke obchodníka (ďalej len „objednávka“).

Podmienkou pre naplnenie platnosti objednávky je vyplnenie všetkých požadovaných údajov a náležitostí uvedených v objednávkovom formulári. Objednávka je zároveň návrhom kúpnej zmluvy, kedy samotná kúpna zmluva vzniká e-mailovým potvrdením objednávky zo strany obchodníka. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste, prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho

3) Ako nakupovať

Nakupovať u nás môžete buď po registrácii (so zľavou 5 %), alebo bez registrácie.

3.1. Registrácia

Pred nákupom odporúčame, aby ste sa zaregistrovali na našom internetovom obchode prostredníctvom odkazu "NOVÁ REGISTRÁCIA." Pri registrácii je potrebné vyplniť všetky povinné kontaktné údaje v registračnom formulári a potvrdiť súhlas s VOP zaškrtnutím príslušného políčka "Súhlasím s obchodnými podmienkami."

Po vyplnení údajov kliknite na tlačidlo "ZAREGISTROVAŤ." Následne obdržíte prihlasovacie údaje (užívateľské meno a heslo) na e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli v registračnom formulári. Týmito údajmi sa môžete prihlásiť na našu stránku prostredníctvom odkazu "PRIHLÁSENIE."

Ako registrovaný užívateľ získavate zľavu vo výške 5 % na všetky produkty (okrem akciového tovaru), ktorá bude aktivovaná vo vašom profile do 24 hodín.

Výhody registrácie:

a)   Zľava 5 % na všetky produkty (nevzťahuje sa na akciový tovar).

b)  Pri budúcich nákupoch nie je potrebné opätovne vyplňovať kontaktné údaje.

3.2. Výber a objednávka tovaru

Tovar si môžete vybrať z jednotlivých kategórií na našom internetovom obchode. Po výbere tovaru ho vložíte do nákupného košíka stlačením tlačidla „Kúpiť“. Do košíka môžete pridávať viacero položiek, pričom v nákupnom košíku máte možnosť skontrolovať a prepočítať celkovú cenu za vybraný tovar. Objednávku odošlete po vyplnení a odoslaní formulára na našej internetovej stránke.

Po odoslaní objednávky bude Vaša objednávka spracovaná do 24 hodín a následne Vám na e-mailovú adresu dorazí potvrdenie o jej prijatí zo strany obchodníka. Na tento e-mail Vám budú v prípade potreby zaslané ďalšie informácie týkajúce sa Vašej objednávky. V prípade, že vybraný tovar nie je momentálne na sklade, budete o tejto skutočnosti bezodkladne informovaní.

Ako spotrebiteľ máte právo stornovať objednávku do 24 hodín a to telefonicky, či e-mailom a to bez udania dôvodu. Stačí uviesť meno, e-mail a popis objednaného tovaru či služby. Ak už bola Vaša objednávka zaplatená, peniaze Vám vrátime najneskôr do 14 dní

Ak obchodník nie je schopný dodať tovar kupujúcemu z dôvodu vypredania zásob alebo jeho nedostupnosti v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo stanovených obchodnými a reklamačnými podmienkami, je povinný okamžite informovať kupujúceho. Zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak kúpna zmluva ešte nebola uzavretá. Kupujúci môže objednávku stornovať telefonicky alebo zaslaním e-mailu.

Ak obchodník nemôže z vyššie uvedených dôvodov dodať tovar za cenu uvedenú v objednávke a informuje o tom kupujúceho pred záväzným akceptovaním objednávky, nie je povinný akceptovať návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci vykonať prostredníctvom e-mailu. V prípade, že kupujúci už zaplatil kúpnu cenu alebo jej časť, obchodník vráti túto sumu najneskôr do 14 dní od doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy alebo stornovania objednávky, a to rovnakým spôsobom, akým kupujúci uskutočnil platbu, pokiaľ sa nedohodnú inak bez ďalších poplatkov

Prioritné spracovanie objednávky

Pri zakúpení doplnkovej služby prioritného spracovania objednávky získava Vaša objednávka status najvyššej priority, čo Vám umožní vyhnúť sa čakaniu v poradí. Garantujeme, že takto označené objednávky budú spracované a zabalené pred tými, ktoré túto službu nezahŕňajú.

Rýchlejšie spracovanie, neznamená však rýchlejšie doručenie.

Je dôležité mať na pamäti, že prioritné objednávky sú spracované a odoslané rýchlejšie ako štandardné objednávky. Avšak, nakoľko doručenie tovaru závisí od externej doručovacej služby, nemôžeme zaručiť rýchlejšie doručenie ani vylúčiť možné oneskorenia. Napriek tomu zabezpečíme, že vaša objednávka bude pripravená čo najskôr, aby sme minimalizovali akékoľvek čakanie.

Prioritné spracovanie objednávky je zamerané na poskytnutie najvyššej kvality a efektivity v rámci našich možností, s cieľom dosiahnuť čo najlepšiu zákaznícku skúsenosť.

3.3. Doprava

Pred dokončením objednávky máte možnosť vybrať druh dopravy a to:

  • Doprava SPS kuriéromKuriérom GLS, Packeta kuriéromkuriérom Slovenskej pošty


Kuriér Vám tovar doručí osobne na určenú adresu. O uskutočnenom odoslaní tovaru Vás budeme informovať e-mailom alebo SMS. Kuriér vozí tovar spravidla v čase medzi 8 - 18 hod.

  • Doprava Packeta Zpoint, Zbox Osobný odber – Tovar vám spoločnosť Packeta doručí na Vami vybrané výdajné miesto alebo Zbox. O uskutočnenom odoslaní tovaru Vás budeme informovať e-mailom alebo SMS.
  • Osobný odber - Objednaný tovar je možné prevziať aj osobne v našich kamenných predajniach. Možnosť pre osobný odber treba uviesť v objednávke, aby sme Vám tovar vopred pripravili. Pri osobnom odbere neplatíte cenu prepravy.

Cena dopravy:

  • Osobný odber Packeta Z-box / Z-point

•              Z-Box / Z-Point (do 5kg) SR – 2,90€

•              Z-Box / Z-Point (do 10kg) SR – 4,20€

•              Z-Point (do 15kg) SR – 4,50€

  • Kuriér Packeta - cena prepravy je stanovená na 5,00€ 
  • Kuriér SPS - cena prepravy je stanovená na 5,00€
  • Kuriér Slovenská pošta cena prepravy je stanovená na 5,70€
  • Kuriér GLS - cena prepravy je stanovená na 6,10€

Pri atypickom, alebo nadrozmernom tovare si Obchodník vyhradzuje právo účtovať Príplatok za nadrozmerný tovar. Výška Príplatku za nadrozmerný tovar je 4,90€ s DPH (ďalej len „Príplatok“). 

Za nadrozmerný tovar sú považované nasledujúce náhradné diely:

Autobatérie, katalyzátory, zvodové potrubia, tlmiče výfuku, pretekárske tlmiče výfuku, prahy, krídla, palivové nádrže, spojlery, bočné panely, ťažné spojenia (závesné spojenia), predné kapoty a kryty, kryty motora, kapoty, izolácia motorového priestoru a nárazníky a ďalšie (ďalej len „nadrozmerný tovar“).

Kupujúci bude informovaný o Príplatku za nadrozmerný tovar v pokladni pri dokončení objednávky. 

Za tovar odosielaný spoločnosťou Slovenská pošta, Packeta, SPS, GLS je účtovaný jednorazový poplatok 0,95€ s DPH za balné. 

V prípade, že objednávka bude v hodnote viac ako 120 € poplatky za dopravu neplatíte. 

V prípade, že je objednávka v hodnote viac ako 120€, ale obsahuje nadrozmerný tovar, bude účtovaný Príplatok za nadrozmerný tovar. 

Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu platby za dopravu, v prípade prekročenia hmotnosti zásielky nad 50kg. V tomto prípade sa obchodník zaväzuje informovať kupujúceho o výške poštovného pred expedovaním, kde kupujúci ma právo od zmluvy odstúpiť.

V prípade sezónneho príplatku sa cena dopravy môže líšiť.

Ak si kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy neprevezme tovar na mieste určenom kupujúcim a/alebo v časovom rozsahu, ktorý si kuriér s kupujúcim vopred dohodol, vzniká obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky.

Poškodené zásielky prepravcom

Kupujúci je povinný skontrolovať neporušenosť a kompletnosť zásielky ešte v deň prebratia tovaru. V prípade zistenia, že zásielka je poškodená, je potrebné odložiť a nafotiť kompletné balenie celej zásielky + nafotiť poškodený tovar a nahlásiť poškodenie zásielky najneskôr do 24 hodín od prebratia balíka na tel. číslo: 0917 175 456. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od dopravcu.

V prípade, že si u nás zakúpite doplnkovú službu „Doručenie bez stresu“ , nahlásite do 24hodín poškodenie, my vám obratom, bez čakania vyšleme novú zásielku.Za voliteľnú doplnkovú službu „Doručenie bez stresu“ je účtovaný jednorazový poplatok 0,95€ s DPH.

3.4. Platba

Pred dokončením objednávky musíte zvoliť spôsob úhrady a to:

  • Bankovým prevodom
  • Dobierkou (tento spôsob platby je spoplatnený, výška poplatku je uvedená na stránke www.autodielygafa.sk v deň objednávky)
  • Osobne

Poznámka: V prípade objednávky nad 500,00€ s DPH nie je možné zvoliť platbu na dobierku, je možné platiť bankovým prevodom alebo formou TrustPay

Pri spôsobe platby prevodom na náš bankový účet prosím zadajte ako variabilný symbol číslo objednávky ktoré Vám bude zaslané na uvedený e-mail v objednávke. Tovar Vám bude zaslaný až po prijatí platby na náš bankový účet.

Bankové spojenie: SK70 0200 0000 0044 8266 3955 - VUB

Daňový doklad (faktúra) je dodávaná spolu s tovarom. V prípade osobného odberu tovaru si tieto doklady prevezmete osobne spolu s tovarom.

3.5. Dobrovoľný príspevok

Chceme vás informovať o možnosti dobrovoľného príspevku na podporu dobrej veci. Pri nákupe v našom internetovom obchode máte možnosť prispieť dobrovoľným príspevkom na rôzne projekty a iniciatívy, ktoré sa venujú podpore a rozvoju rôznych spoločenských iniciatív. Vaše príspevky budú použité na financovanie projektov a aktivít, ktoré prispievajú k lepšiemu životu ľudí, ochrane životného prostredia, podpore vzdelávania či kultúry. Tento príspevok nie je povinný, je dobrovoľným rozhodnutím každého zákazníka, ktorý je vždy dopredu informovaný o účele jeho dobrovoľného príspevku. Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a prispieva k naplneniu našej vízie vytvárať pozitívne zmeny

3.6. Ceny za tovar

Ceny sú stanovené podľa aktuálneho cenníku tovaru v dobe objednávky. Všetky ceny sú uvedené s aj bez DPH. Výsledná́ cena objednávky s DPH sa v prípade platby v hotovosti (osobný́ odber, dobierka) zaokrúhľuje na 5 eurocentov v zmysle zákona č. 18/1996 o cenách v platnom znení́. 

Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak. V prípade uvedenia chybnej ceny tovaru na internetových stránkach elektronického obchodu a jeho následnom objednaní kupujúcim, bude kupujúci okamžite po zistení tejto skutočnosti obchodníkom upovedomený. V takomto prípade môže kupujúci, rovnako ako obchodník od kúpnej zmluvy odstúpiť.

3.7. Zásady

Na tento zásielkový predaj realizovaný medzi obchodníkom a spotrebiteľom sa vzťahujú všeobecne záväzné predpisy Slovenskej republiky, a ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákon č.223/2001 o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, všeobecné nariadenie EÚ 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (GDPR) a zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.

4) Balné a poštovné

Objednaný tovar vám zašleme kuriérskou spoločnosťou, poštou na dobierku alebo po zaplatení prevodom na účet. V prípade, že ste na našej rozvozovej trase, budete o dodaní informovaný telefonicky alebo e-mailom.

Pri preberaní krehkého tovaru (svetlá, spätné zrkadlá, karosárske diely ...) od kuriéra alebo z pošty, prosíme skontrolujte si tovar priamo na pošte, alebo v prítomnosti poštového kuriéra pre prípadné poškodenie prepravnou spoločnosťou. V prípade, že tovar bude poškodený kontaktujte v prvom kroku poštu, alebo poštového kuriéra aby sme zrýchlili vybavenie reklamácie.

Za tovar odosielaný spoločnosťou Slovenská pošta, Packeta, SPS,GLS je účtovaný jednorazový poplatok 0,95€ s DPH za balné. 

5) Dodacia lehota

Dodacia doba úzko súvisí s výberom dopravy. V prípade výberu prepravy Slovenská pošta, Packeta, SPS,GLS je tovar expedovaný do 24 hodín ak je tovar skladom, a od 2 až do 10 pracovných dní (ak nie je pri produkte uvedené inak), ak je tovar na sklade dodávateľa od dátumu objednania. Tovar bude expedovaný najneskôr do 10 pracovných dní. 

6) Výmena tovaru

6.1. Možnosť výmeny tovaru.

Ako spotrebiteľ môžete požiadať o výmenu zakúpeného tovaru do 30 dní od jeho prevzatia. Lehota na podanie žiadosti o výmenu uplynie po 30 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba (iná ako dopravca) prevezme tovar do fyzického držania.

Uplatnenie možnosti na výmenu tovaru, ak máte záujem o výmenu tovaru, prosím informujte nás o svojom rozhodnutí prostredníctvom e-mailu na reklamacie@autodielygafa.sk Odstúpenie od zmluvy musíte urobiť písomnou formou, použite formulár z odkazu a pribaľte ho k zásielke. 

Lehota na uplatnenie výmeny sa považuje za dodržanú, ak nám do 30 dní tovar doručíte alebo nám zašlete potvrdenie o podaní zásielky (podací lístok).

6.2. Podmienky výmeny tovaru

Tovar musí byt kompletný, nepoužívaný, zabalený v originálnom obale vrátane fólií, spolu s dokladom o zaplatení (faktúra alebo pokladničný blok), záručným listom a návodom na obsluhu.

My skontrolujeme, či je tovar funkčný, kompletný a nepoužívaný.

Vyberiete si nový tovar a prípadný rozdiel doplatíte.

Výmena tovaru sa nevzťahuje na tovar vyrobený na mieru podľa vašich požiadaviek, prispôsobený vašim osobným potrebám, alebo tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality či skaze.

Výmena tovaru nie je možná v prípadoch, keď namiešaná farba (podľa VIN čísla vozidla) nebude zodpovedať aktuálnej farbe vozidla.

6.3. Vrátenie tovaru na výmenu

Tovar odošlite na adresu: GAFA AUTO, Vavrečka 311, 029 01 Vavrečka alebo ho pošlite na výdajné miesto Packeta: GIGANET S. R. O., Miestneho priemyslu 1306/6, 029 01 Námestovo (ID: 8165), (ďalej len "Packeta"). Pri zasielaní cez Packetu je možné odoslať tovar iba v rozmeroch povolených spoločnosťou Packeta, ktoré nájdete na ich stránke tu. Lehota je zachovaná, ak odošlete tovar pred uplynutím lehoty 30 dní. Náklady na zaslanie tovaru na výmenu znáša spotrebiteľ.

Pokiaľ sa rozhodnete priniesť tovar osobne, môžete ho odovzdať na našich prevádzkach GAFA AUTO a to: Vavrečka 311, 029 01 Vavrečka alebo Stará Prievozská 1349/2, 821 09 Bratislava.

6.4. Postup pri výmene tovaru

Po prijatí vráteného tovaru a jeho kontrole zabezpečíme odoslanie náhradného tovaru na rovnakú adresu, ktorá bola uvedená pri pôvodnej objednávke, ak sa nedohodneme inak.

Náhradný tovar bude odoslaný do 14 dní od prijatia vráteného tovaru. V prípade, že požadovaný náhradný tovar nie je na sklade, obchodník informuje spotrebiteľa o odhadovanom termíne doručenia alebo ponúkne inú alternatívu.

6.5. Doplnková služba výmena tovaru

·     Ak ste si zakúpili doplnkovú službu výmeny tovaru, máte právo na predĺženú lehotu na výmenu tovaru:

1.     45 dní od prevzatia tovaru, ak si zakúpil službu výmeny do 45 dní

2.     200 dní od prevzatia tovaru, ak si zakúpil službu výmeny do 200 dní.

·     Všetky ostatné podmienky výmeny ostávajú nezmenené a uplatňujú sa rovnako ako pri výmene do 30 dní.

7) Špecifický tovar

Hliníkové disky ktoré disponujú (sú označené) certifikátom a schválením JWL/VIA nie sú podľa§ 17 zákona č. 106/2018Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke, vhodné komponenty pre použitie v cestnej prevádzke v SR.

Tieto komponenty nesmú byť sú časťou vozidla používaného v cestnej premávke v Slovenskej republike.Sú určené len na dekoratívne, zberateľské alebo výstavné účely. Hliníkové disky ktoré disponujú (sú označené) certifikátom a schválením TUV/KBA majú európske schválenie KBA a taktiež certifikát TÜV pre individuálne vnútroštátne typové schválenie podľa § 17 zákona č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke. Nemusí to však znamenať, že tieto hliníkové disky sú schválené ministerstvom dopravy na používanie v cestnej premávke v Slovenskej republike. Pri vytváraní objednávky sa môžete informovať či daný hliníkový disk disponuje európskym schválením KBA, certifikátom TÜV a vnútroštátnym schválením ministerstvom dopravy na e-mail tovar@autodielygafa.sk. 

8) Ochrana osobných údajov

Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je fyzickou osobou, povinný oznámiť obchodníkovi v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je právnickou osobou, povinný oznámiť obchodníkovi v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo pridelené), číslo telefónu a e-mailovú adresu.

Kupujúci, ktorý sa v rámci internetového obchodu zaregistroval, si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti Moje konto

Obchodník týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“), obchodník ako prevádzkovateľ informačného systému bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané obchodníkom v rámci predzmluvných vzťahov s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.

V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže obchodník po doručení objednaného tovaru, resp. služby kupujúcemu, na základe oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať na e-mailovú adresu kupujúceho informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch, resp. službách.

Obchodník sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.

Obchodník vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b) Nariadenia, bude osobné údaje kupujúceho získavať výlučne na účel uvedený v týchto VOP.

Obchodník vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto VOP bude získavať osobné údaje kupujúceho vždy osobitne na adekvátnom právnom základe a zároveň zabezpečí, že sa tieto osobné údaje budú spracúvať a využívať výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia kúpnej zmluvy.

Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že obchodník mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:

a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto VOP preukazujúce totožnosť obchodníka,

b) kontaktné údaje obchodníka, resp. zodpovednej osoby obchodníka,

c) účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim a právny základ spracúvania osobných údajov,

d) že požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho vybavenia a doručenia objednávky je kupujúci povinný poskytnúť,

e) ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f), že oprávneným záujmom, ktorý obchodník sleduje, je priamy marketing,

f) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar, resp. identifikačné údaje iných príjemcov alebo kategórie príjemcov osobných údajov ak existujú,

g) dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,

Obchodník vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.

Obchodník v súlade s Nariadením poskytuje kupujúcemu, ktorého údaje spracúva, nasledujúce informácie:

a) totožnosť a kontaktné údaje obchodníka a v príslušných prípadoch zástupcu obchodníka,

b) kontaktné údaje prípadnej zodpovednej osoby,

c) účely spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania,

d) ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnené záujmy, ktoré sleduje obchodník alebo tretia strana,

e) okruh príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,

f) v relevantnom prípade informáciu o tom, že obchodník zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii,

g) dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,

h) informácie o existencii práva požadovať od obchodníka prístup k jeho osobným údajom a práva na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania alebo práva namietať proti spracúvaniu ako aj práva na prenosnosť údajov,

i) právo podať sťažnosť dozornému orgánu,

j) informácie o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou, alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je kupujúci povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj možné následky neposkytnutia takýchto údajov,

k) existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania;

Kupujúci má právo získať od obchodníka kópiu osobných údajov, ktoré sa spracovávajú a k nej má právo získať aj všetky vyššie uvedené informácie. Za akékoľvek ďalšie kópie o ktoré kupujúci požiada môže obchodník účtovať poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.

Ak kupujúci uplatní svoje právo podľa bodu 10.11 písomne alebo elektronicky a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo podľa bodu 10.11, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto Nariadenia.

Kupujúci má právo u obchodníka namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak kupujúci namietne takéto spracúvanie, obchodník ukončí spracúvanie osobných údajov na účely priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky obchodníkovi a osobné údaje dotknutého kupujúceho sa na takéto účely už nesmú a nebudú spracúvať.

Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.

Obchodník prijme vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť kupujúcemu všetky informácie uvedené v bode 10.11 v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované. Obchodník poskytne informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými prostriedkami, na ktorých sa s kupujúcim dohodne.

Informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe žiadosti kupujúceho, poskytne obchodník kupujúcemu bez zbytočného odkladu, v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.

Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš internetový obchod zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.

Obchodník oznamuje týmto kupujúcemu, že z titulu plnenia uzavretej zmluvy sa pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhom príjemcov:

Slovenská pošta, a.s., so sídlom Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36631124, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa, Vložka č.803/S

Slovak Parcel Service s.r.o. so sídlom Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31329217, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro. Vložka č. 3215/B

9) VYTKNUTIE VADY VÝROBKU

Obchodník v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) Zákona o ochrane spotrebiteľa riadne informuje spotrebiteľa (§ 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník; ďalej aj „zákazník“ alebo „kupujúci“) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „reklamácia“), vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.

Uzavretím kúpnej zmluvy v kamennej predajni, rovnako tak prostredníctvom internetového obchodu obchodníka, stáva sa tento Reklamačný poriadok súčasťou zmluvnej dokumentácie medzi zákazníkom a obchodníkom.

Tento Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u obchodníka v prípade, že kupujúcim (zákazníkom) je podnikateľ (§ 2 ods. 2 Obchodný zákonník). Takýto právny vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim – podnikateľom, predmetom ktorého je kúpa tovaru u obchodníka, sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka (najmä § 429 resp. § 409 a nasl. Obchodného zákonníka). Pokiaľ v konkrétnom prípade nestanovuje záručný list výrobcu dotknutého výrobku inak, záručná doba (záruka za akosť tovaru) je 12 mesiacov od kúpy tovaru kupujúcim - podnikateľom.

9.1 Zodpovednosť za vady a uplatnenie reklamácie

Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu obchodník nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od obchodníka. Tento reklamačný poriadok je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.

Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov od dodania resp. poskytnutia produktu. Avšak ihneď po zistení prejavení sa prvej vady, aby bolo možné posúdiť mechanizmus vzniku vady, prípadne jej včasné odstránenie ak je to možné. Produkt musí ihneď prestať používať.

Kupujúci je oprávnený vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí. Ak tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke len v prípade, ak preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia.

Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru oprávnenému zástupcovi obchodníka spolu s dokladom o nadobudnutí, ktorý slúži ako záručný list, a pokiaľ možno s originálnym obalom tovaru. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá.

Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy.

Kupujúci bol riadne oboznámený s podmienkami a spôsobom reklamácie tovaru pred uzavretím kúpnej zmluvy, pričom mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať tieto reklamačné podmienky.

Kupujúci je povinný dodržiavať stanovené podmienky ošetrovania a používania výrobku. Obchodník nezodpovedá za zmeny vlastností produktu, ktoré vznikli v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho bežného opotrebenia, závislého od intenzity, alebo nesprávneho používania, alebo používania v rozpore s účelom na ktorý bol určený, nevhodnej či zanedbanej základnej údržby, mechanickým poškodením výrobku, či poškodenia hrubou silou, alebo nesprávneho zásahu zo strany kupujúceho, prípadne tretej osoby.

9.2. Spôsob uplatnenia reklamácie

Reklamáciu môže spotrebiteľ uplatniť osobne v ktorejkoľvek prevádzke obchodníka, písomne prostredníctvom pošty na adresu sídla spoločnosti: Vavrečka 468, 029 01 Vavrečka, alebo elektronicky na e-mailovú adresu reklamacie@autodielygafa.sk

Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady je kupujúci povinný vyplniť formulár na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady, v ktorom presne uvedie všetky požadované informácie, a doručiť ho spolu s tovarom a nadobúdajúcim dokladom o kúpe obchodníkovi.

Reklamačné konanie začína dňom doručenia vyplneného formulára na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady alebo listu kupujúceho s popisom vady a vyplnenými údajmi o vozidle. K týmto dokumentom je potrebné priložiť doklad o kúpe a zaslať ich spolu s tovarom obchodníkovi.

9.3. Vybavenie reklamácie

Obchodník je povinný prijať reklamáciu v prevádzke, za prítomnosti osoby poverenej na vybavovanie reklamácií. Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u obchodníka bez zbytočného odkladu.

Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.

Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Dôvodom odmietnutia môže byť najmä prirodzené opotrebenie produktu závislé od intenzity používania, mechanické poškodenie produktu hrubou silou, poškodenie zapríčinené nešetrným zaobchádzaním, alebo použitím výrobku na iný ako určený účel. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 nevzťahuje. Na náklady kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

9.4. Reklamácie a záruka

Reklamácie budú riešené individuálne v súlade s platným právnym poriadkom a k spokojnosti kupujúceho. Kupujúci je povinný tovar po jeho prevzatí prezrieť tak, aby zistil prípadné vady a poškodenia. Tieto vady je kupujúci povinný ihneď nahlásiť prepravcovi a následne obchodníkovi.

Zákonná záručná doba na všetok tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.

Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u obchodníka zodpovednosť za vady tovaru zakúpeného u obchodníka, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo obchodník.

Záruka sa nevzťahuje na:

a)   vady zapríčinené opotrebením pri bežnom používaní,

b)    vady zapríčinené nesprávnym použitím,

c)   vady zapríčinené nesprávnou (neodbornou) montážou,

d)   vady zapríčinené nesprávnym skladovaním.

Odporúčaný postup pri reklamácii:

a)   Prekonzultujte reklamáciu s obchodníkom telefonicky a následne zašlite e-mailom (reklamacie@autodielygafa.sk) alebo písomne oznámenie o uplatnení reklamácie (napr. vyplnením reklamačného formulára). Nezabudnite uviesť dôvod reklamácie s popisom vady a vašu adresu.

b)   Reklamovaný tovar zašlite (nie na dobierku) na adresu prevádzky Vavrečka 311, 029 01 Vavrečka alebo na výdajné miesto PACKETA: GIGANET S. R. O., Miestneho priemyslu 1306/6, 029 01 Námestovo (ID: 8165), 0917 175 456.

c)   Priložte kópiu dokladu o nadobudnutí reklamovaného tovaru (záručný list), doklad o montáži, výpis z diagnostiky o nefunkčnosti dielu (pri elektrických dieloch), a protokol zo servisu o chybnom náhradnom diele (ak je k dispozícii).

Reklamačné konanie začína dňom, keď sú splnené tieto podmienky:

a)   doručenie vyplneného formulára na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady alebo listu kupujúceho s popisom vady tovaru a vypísanými údajmi o vozidle

b)   doručenie reklamovaného tovaru obchodníkovi,

c)    doručenie dokladu o odbornej montáži tovaru, ak je vyžadovaná,

d)   doručenie dokladu o nadobudnutí tovaru (faktúra bloček alebo záručný list).

Odbornou montážou sa rozumie dodržanie montážneho postupu stanoveného výrobcom vozidla alebo tovaru osobou s odbornou kvalifikáciou. Dokladom sa rozumie faktúra na zákazníka, z ktorej bude jasné, ktoré úkony boli vykonané a ktoré súvisiace diely boli menené.

Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady súčasti palivového systému a(vstrekovacie čerpadlá, vstrekovače, trysky, palivové čerpadlá, škrtiace klapky, lambda sondy, váhy vzduchu, EGR ventily, senzory atď.) a elektrických častí vozidla je potrebné predložiť: Výpis z diagnostiky vozidla s viditeľným dátumom a VIN číslom. Ak ide o OE diel, je nutné dodať výpis z diagnostiky aj v prípade, ak riadiaca jednotka motora (ECU) žiadny chybový kód nezobrazuje, s viditeľným dátumom a VIN číslom.

Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady kompresorov klimatizácii je potrebné predložiť: Faktúru potvrdzujúcu správnu montáž výrobku do vozidla – podľa návodu priloženého k predávajúcemu výrobku.

a)   Faktúru potvrdzujúcu prepláchnutie klimatizácie pred inštaláciou nového kompresora.

b)   Faktúru potvrdzujúcu výmenu filtra vysúšača a expanzného ventilu.

c)   Vracaný kompresor musí byť chránený pred vniknutím nečistôt do interiéru záslepkami.

d)   Upozornenie: V žiadnom prípade nevypúšťať olej z kompresora.

Filtre pevných častíc (DPF, FAP) a katalyzátory: Vždy je nutné doložiť výpis z diagnostiky kde bude zrejmí rozdiel diferenčných tlakov, resp. % zanesenia filtra, a posledná vykonaná regenerácia. Pri katalyzátore bude dodaný výpis z emisnej kontroly vozidla.

Obchodník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

9.5. Alternatívne riešenie sporu

Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu (e-mailom na reklamacie@autodielygafa.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s GAFA AUTO, s.r.o., Vavrečka 468, 029 01 Vavrečka je Slovenská obchodná inšpekcia Bajkalská 21/A, P.O.Box č.29, 827 99 Bratislava, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http:

/ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.html.

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

10) POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

10.1. Právo na odstúpenie od zmluvy

Odstúpenie od zmluvy kupujúceho, ktorým je spotrebiteľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa 108/2024 Z. z. Odstúpenie od zmluvy kupujúceho, ktorý je podnikateľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka 513/1991 Z. z. pričom ustanovenia tohto článku sa na neho nevzťahujú.

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar.

10.2. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou na adresu GAFA AUTO, Vavrečka 311, 029 01 Vavrečka, alebo e-mailom na adresu reklamacie@autodielygafa.sk), ktoré jasne vyjadruje vašu vôľu odstúpiť od zmluvy. Ak bola zmluva uzatvorená ústne, postačuje akékoľvek jednoznačné formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Môžete tiež vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy (zverejnený na našom webovom sídle: http://www.autodielygafa.sk ). Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia vám bezodkladne potvrdíme e-mailom. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie pred uplynutím stanovenej lehoty.

V prípade, ak spotrebiteľ neodošle v stanovenej lehote formulár na odstúpenie od zmluvy alebo iné vyhlásenie o odstúpení, obchodník nie je povinný považovať samotné vrátenie tovaru za právny úkon odstúpenia od zmluvy a nie je povinný postupovať podľa príslušných ustanovení upravujúcich odstúpenie od zmluvy.

10.3. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili, vrátane nákladov na doručenie, s výnimkou dodatočných nákladov, ak ste si zvolili iný spôsob doručenia, než je náš najlacnejší bežný spôsob. Platby Vám budú vrátené do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy, rovnakým spôsobom, aký ste použili pri platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom. S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru alebo do preukázania, že ste tovar poslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.

10.4. Vrátenie tovaru

Zašlite nám tovar späť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď ste uplatnili právo na odstúpenie od zmluvy, na adresu GAFA AUTO, Vavrečka 311, 029 01 Vavrečka alebo osobne na prevádzku Stará Prievozská 1349/2, 821 09 Bratislava, alebo pošlite na výdajné miesto PACKETA: GIGANET S. R. O., Miestneho priemyslu 1306/6, 029 01 Námestovo (ID: 8165), tel.: 0917 175 456. Lehota je zachovaná, ak odošlete tovar pred uplynutím lehoty 14 dní. Obchodník si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku.

10.5. Zodpovednosť za zníženie hodnoty tovaru.

Zodpovedáte za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vznikne v dôsledku jeho používania nad rámec potrebný na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti. Ako spotrebiteľ nemáte právo používať tovar spôsobom, ktorý presahuje nevyhnutné skúmanie; v opačnom prípade nesiete zodpovednosť za jeho opotrebovanie alebo poškodenie. Ak nám zašlete poškodený tovar, budeme si nárokovať náklady na jeho opravu, ktoré Vám zašleme na úhradu po vyhotovení opravy.

Preto vás žiadame, aby ste tovar, ak je to možné, zaslali v pôvodnom stave – nepoškodený, nepoužitý, kompletný a vrátane originálneho obalu. Odporúčame Vám tiež, aby ste tovar starostlivo zabalili, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy, čo by mohlo viesť k jeho znehodnoteniu.

Ak ste s tovarom obdržali darčeky, ste povinný vrátiť aj tie. Neposkytnutie darčekov pri vrátení tovaru bude považované za bezdôvodné obohatenie, ktoré ste povinný nahradiť vo finančnej hodnote darčeka. Ak nie je možné darček vrátiť, má predávajúci právo požadovať peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny darčeka.

10.6. Vrátenie platieb

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby za vrátený tovar, pričom ak odstúpite od zmluvy len čiastočne (teda vrátite len niektoré položky z objednávky), budú Vám vrátené len platby za vrátené položky. Náklady na doručenie Vám budú vrátené len v rozsahu, ktorý zodpovedá vráteniu celej objednávky. Ak vrátený tovar predstavuje iba časť objednávky, náklady na prepravu nepreplácame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručený vrátený tovar.

10.7. Výnimky z práva na odstúpenie

Nemôže odstúpiť od zmluvy v prípadoch uvedených v § 19 ods. 1 písmeno c) zákona č. 108/2024 Z.z., najmä pri dodávke tovaru, ktorý bol vyrobený podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo prispôsobený jeho osobným potrebám.

11) Záverečné ustanovenia

Tieto VOP nadobudli platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovom portáli www.autodielygafa.sk

Obchodník je oprávnený na základe vlastného uváženia kedykoľvek zmeniť znenie VOP Nové znenie VOP nadobúda účinnosť dňom, kedy sú zverejnené na internetovom portáli. Dovtedy platné VOP strácajú platnosť a účinnosť dňom nadobudnutia platnosti a účinnosti nových VOP.

Zmluvy a s tým súvisiace právne vzťahy sa spravujú VOP platnými a účinnými v čase uzavretia zmluvy.

Platnosť odo dňa: 24.10.2024


Formuláre na stiahnutie

Zľava až 5%
pre registrovaných zákazníkov
Doprava zdarma
pri nákupe nad
Darček k objednávke
pri nákupe nad
Rýchle doručenie
Ak je tovar na sklade
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014