Yamaha vyrobila pre Toyotu motor V8. Tento je však poháňaný vodíkom.

Yamaha, ktorá postupnou úpravou pohonnej jednotky Lexusu RC F stvorila nádherný motor, plne poháňaný vodou.

Nie je to prvýkrát, kedy sa viacero známych výrobcov spojilo pri vývoji a tvorbe nových technológií, ktoré by navyše mohli znamenať budúcnosť automobilového priemyslu. Spoločnosti, akými sú Mazda, Toyota, Subaru a Kawasaki oznámili v minulom roku spojenie v skúmaní využitia alternatívnych palív pre spaľovacie motory. Tentokrát do spolupráce zasiahla aj firma Yamaha, ktorá postupnou úpravou pohonnej jednotky Lexusu RC F (vstrekovače, nasávací systém, hlava a množstvo ďalších komponentov) stvorila nádherný motor, plne poháňaný vodou.

Výhody vodíkového pohonu

Prečo je však vodíkový pohon tak uznávaný a hovorí sa o ňom ako o budúcnosti? V dnešnej dobe, plnej sprísňovania emisných noriem a pokusov znížiť uhlíkovú stopu je každý krok vítaný. Jednou z primárnych výhod daného pohonu je „odpad“ ktorý je tvorený z veľkej časti čistou vodou. Ďalšia z výhod poteší najmä priaznivcov rezkej jazdy. Odozva na plynový pedál je takmer okamžitá, keďže vodík môže horieť približne osem krát rýchlejšie ako bezolovnatý benzín.

Nevýhody vodíkového pohonu

Všetko čo prináša ovocie musí byť vyvážené svojimi nevýhodami. Pri zavedení motora s vodíkovým pohonom do praxe by hlavné negatívum zohrávala spotreba vody. Tá je aj pri menších objemoch motora výrazná a navyše zatiaľ o niečo zložitejší proces čerpania paliva môže viesť k rôznym technickým problémom. Toto všetko sú však nedostatky, ktoré môžu byť za krátky čas vyriešené.

Testovanie a parametre

Na pôvodnom osemvalci pre Lexus RC F s objemom 5 litrov pracovala aj samotná Yamaha a to konkrétne na návrhu a výrobe hlavy valcov. Tento upravený agregát vraj dokáže vyvinúť výkon až 449 konských síl pri 6800 otáčkach za minútu, čo je takmer rovnaká hodnota ako pri jeho benzínovej verzii. Ani dizajn potrubia nie je na zahodenie, práve naopak. Yamaha už dokonca motor aktívne testuje, no zatiaľ neprezradila, v akom vozidle bol nainštalovaný. Vieme iba toľko, že každý kto z centra technického výskumu a vývoja bol do testu zapojený a to aj vrátane skeptikov, sa na konci testu nápadne usmieval. To by mohlo byť dôkazom prekvapivo dobre pracujúceho motora.

Čaká nás sériová produkcia?

Ani samotní zástupcovia spoločnosti Yamaha nehovoria o sériovej výrobe tohto motora od pondelka, skôr sa snažia poukázať na možný

potenciál využívania takéhoto druhu pohonu. Aj keď medzi víziou a realitou existuje množstvo prekážok, Toyota chce aj naďalej vo výskume pokračovať. Dôkazom toho, je množstvo zaujímavých experimentov, ako napríklad Yaris GR s vodíkovým pohonom, či rovnako poháňaná Corolla na minuloročných 24 hodinových pretekoch Fuji Super TEC.

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014