Papierová vs. reálna spotreba paliva
Netreba zabúdať, že priemerná spotreba vozidla...
Výskumná organizácia International Council on Clean Transportation, ktorá stojí aj za odhalením emisného škandálu spoločnosti Volkswagen, nedávno uverejnila pozitívnu správu. Rozdiely medzi papierovou spotrebou udávanou výrobcom a reálnou spotrebou paliva sa postupne znižujú. Naďalej však varuje, že situácia je stále veľmi zlá. Niektoré vozidlá totiž spália omnoho viac paliva pri reálnej jazde ako je uvádzané v technických údajoch vozidla. Dôvodom sú emisné obmedzenia, kvôli ktorým sú automobily vo výskumných centrách šetrné voči životnému prostrediu, no neskôr na cestách tomu tak už nie je.
Netreba zabúdať, že priemerná spotreba vozidla nameraná vo fabrike je veľmi skreslený údaj. Tento test totiž prebieha za čo najideálnejších podmienok, ktoré na cestách nie je možné zažiť. Minimálny alebo dokonca žiadny odpor vzduchu, minimálne zaťaženie vozidla či prelepenie medzier medzi časťami karosérie pre hladšie prúdenie vzduchu.
Najväčšie zistené rozdiely v papierovej a reálnej spotrebe:
3 - Honda Civic 1.6 i-DTEC
Spotreba paliva udávaná výrobcom: 3,5L/100km
Reálna spotreba paliva: 5,5L/100km
Rozdiel: +57%
2- Mercedes-AMG E 63 S 4Matic Speedshift 9G
Spotreba paliva udávaná výrobcom: 8,8L/100km
Reálna spotreba paliva: 13,9L/100km
Rozdiel: +58%
1 - Volvo V90 T5 Geartronic
Spotreba paliva udávaná výrobcom: 6,8L/100km
Reálna spotreba paliva: 10,9L/100km
Rozdiel: +60%