Má ešte zmysel kupovať si diesel?
Ďalším dôvodom, prečo sa zákazníci otáčajú dieslu chrbtom je...
Pred pár rokmi išlo o jasnú voľbu motoristov túžiacich po šetrení financií vynaložených na prevádzku vozidla. Dnes už je však všetko inak. Dieslové motory sa stali nepriateľom ekológie, proti ktorému Európska únia vyťahuje stále tvrdšie zbrane. Veľké množstvo vodičov sa preto pýta, či má zmysel pri kúpe nového vozidla, zvažovať voľbu dieslového motora.
Kedysi sa benzínové agregáty považovali za obrovských žrútov a vysoko objemové motory boli určené len pre ozajstných pôžitkárov. Naopak vyhľadávači úspornej jazdy volili diesel. Otázka rozdielnej spotreby však už v dnešnej dobe neplatí. Priemerná spotreba benzínových motorov neustále klesá aj pri zachovaní dostatočného výkonu. Benzínové hybridné vozidlá dokonca dosahujú nižšiu spotrebu ako naftové motory. Ďalším dôvodom, prečo sa zákazníci otáčajú dieslu chrbtom, je aféra s emisným softvérom, ktorý v roku 2017 predviedla automobilka Volkswagen. Jeden z najväčších výrobcov automobilov na svete musel priznať, že emisný výkon dieslových motorov je tak negatívny, že musel byť utajovaný. Reakcie na seba nenechali dlho čakať a Európou sa začali šíriť hlasy žiadajúce úplný zákaz používania týchto motorov.
Niektoré mestá vo Francúzsku vydali prísny zákaz vjazdu automobilov s dieslovým pohonom a k nim sa postupne začínajú pridávať ďalší. Postupne na tento zoznam pribúdajú aj mestá v Nemecku. Faktom však je, že málokto si môže dovoliť nové vozidlo priamo z výroby a pri zakúpení staršieho vozidla volí diesel. Skrátka, pokiaľ na nové auto peniaze nie sú, záujmy ekológov idú bokom. Nájdu sa však aj teórie a rôzne internetové diskusie, ktoré poukazujú na tému elektrické vozidlá ako na propagandu. Používanie batérií a ich recyklácia vraj zaťažuje životné prostredie omnoho viac ako nejaké predymené diesle. Rovnako sa pohrávajú s názorom, že hybridné a elektrické vozidlá sú len nástrojom na vyťahovanie veľkých peňazí zo zákazníka.
Pokrok sa však nedá zastaviť a veľká väčšina fabrík začala vyvíjať a testovať svoje vlastné vozidlá na alternatívny pohon. Výroba a vývoj čohokoľvek od úplného základu nie je lacnou záležitosťou, preto môžeme očakávať že automobilky budú chcieť svoje peniaze späť. Volkswagen sa naopak rozhodol ukázať širokej verejnosti, že diesel má stále v Európe svoje miesto a nechystá sa tak skoro odísť.