Aktuálna kríza a nedodanie dielov: Automobilka Škoda odhaľuje smutnú pravdu

Stále rastúce ceny pohonných hmôt mnohí sledujú takmer na dennej báze, žiadnym tajomstvom nie je ani to, že automobilky majú problémy s dodávkami niektorých náhradných dielov. Pred pár dňami napríklad automobilka Škoda odhalila smutné pozadie svojich problémov.

Vojnový konflikt na Ukrajine zasiahol a zmenil aj svet motoristov. Stále rastúce ceny pohonných hmôt mnohí sledujú takmer na dennej báze, žiadnym tajomstvom nie je ani to, že automobilky majú problémy s dodávkami niektorých náhradných dielov. Pred pár dňami napríklad automobilka Škoda odhalila smutné pozadie svojich problémov.

V našich končinách patrí automobilka Škoda medzi tie najobľúbenejšie a najsledovanejšie. Závod v Mladej Boleslavi však čelí veľkým problémom, kvôli ktorým sú momentálne dokonca aj pozastavené nočné smeny. Výroba nových áut je podobne ako u viacerých iných automobiliek výrazne obmedzená a konkrétne Škoda Auto vyrába o tretinu áut menej ako v situácii pred pandémiou a ukrajinsko-ruskými bojmi. Kým v normálnom režime produkovali tamojšie linky priemerne 2500 nových áut denne, dnes je to len 1700.



Káblové zväzky vyriešené, chýbajú ale ďalšie diely

Jedným z prvotných problémov, ktorým musela automobilka Škoda čeliť, bol nedostatok káblov. Kabeláž je, pochopiteľne, súčasťou každého nového automobilu a káblové zväzky dovážala Škoda práve z Ukrajiny. Kvôli súčasnej situácii u našich východných susedov však museli nastať výrazné zmeny. Jednou z nich je prísun časti ukrajinských zamestnancov do závodu v českom meste Mladá Boleslav, ďalšími zmenami sú napríklad presunutie výroby káblových zväzkov do Maroka a do Rumunska. Konkrétne v Rumunsku by sa výroba káblových zväzkov mala rozbehnúť koncom júna 2022.

Tomáš Kotera, ktorý je hovorcom automobilky Škoda, vysvetľuje: „V Mladej Boleslavi aktuálne vznikajú káblové zväzky pre model Fabia Combi, v nasledujúcich týždňoch sa rozbehne aj výroba pre modelové rady Octavia, Kodiaq, Karoq a Superb."

Problémy s komponentami na kabeláž nie sú ale jediné. Spoločnosť Škoda Auto naďalej hlási problémy s dodávaním aj iných dielov, ako sú najmä čipy, USB porty alebo výplne do dverí.


Problémy má nielen Škoda, ale celý koncern WW a iné značky

Pod koncern Volkswagen patrí hneď niekoľko automobiliek. Okrem vyššie spomenutej Škody sú to aj Volkswagen, Audi a SEAT, prémiové značky Porsche, Bentley, Bugatti a Lamborghini, či výrobcovia nákladných áut a autobusov MAN a Scania. Tento obrovský koncern má mnoho dodávateľov nielen na Slovensku, ale práve aj na Ukrajine. Tam dokonca v jednotlivých závodoch pracovalo donedávna až 55 tisíc ľudí, ktorí vyrábali diely pre vyššie spomínané automobilky.


Zaujímavé je, že napriek vyššie uvedeným problémom však stále aj na Ukrajine pokračuje výroba dielov, ale v obmedzenom režime. „Výroba na Ukrajine stále beží, vzhľadom na bezpečnostné opatrenia však nie v takom objeme, aký potrebujeme. Výpadok výroby však už vieme zabezpečiť výrobkami z Čiech,“ uviedol vedúci oddelenia nákupu pre konektivitu a elektriku spoločnosti Škoda Auto, Jan Melichar.

Ďalšou dobrou správou je, že po tom, čo bola na niekoľko týždňov zastavená výroba elektrického automobilu Škoda Enyaq iV, automobilka pred pár týždňami výrobný proces obnovila a momentálne vyrába priemerne 1000 takýchto modelov denne.



Za zmienku určite stojí, že problémy s nedostatkom dielov a menšou produkciou áut hlási za tento rok viacero značiek, okrem vyššie uvedených napríklad aj Toyota. Tá bola dokonca jednou z prvých automobiliek, ktoré po vypuknutí konfliktu na Ukrajine hlásili problémy. Kvôli vyššie uvedeným komplikáciám musia mnohí kupujúci na svoje nové autá čakať dlhšie, než pôvodne mali, ale ako vidieť, automobilky robia všetko preto, aby sa výrobný proces a produkcia vrátili čo najskôr do normálu.


Ná záver ešte jedna zaujímavosť k tejto tematike. Kým mnohé automobilky hlásia poklesy vo výrobe áut, medzi konkurenciou vyčnievajú čísla predaných modelov značiek Hyundai a Kia, ktoré (aspoň zatiaľ) pôsobia tak, že túto krízu zvládajú o niečo lepšie ako ich konkurenti.

Určite je aj medzi Gafákmi viac ľudí, čo pracujú v automobilke. Ako vyzerá situácia so smenami a výrobou u vás? Dajte nám vedieť do komentárov. 

 

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014