Ako vymeniť ložiško na aute?

Súčasťou každej jazdy našim autom je žiaľ aj postupné opotrebovávanie jeho komponentov.

Súčasťou každej jazdy našim autom je žiaľ aj postupné opotrebovávanie jeho komponentov. Najviac pochopiteľne trpia časti podvozku, kvôli ich bezprostrednému a intenzívnemu kontaktu s vozovkou. Tlmiče, pružiny, silentbloky, čapy či prvky stabilizácie je preto potrebné z času na čas podrobiť minimálne vizuálnej kontrole. Najviac namáhanou časťou však nie je ani jedna z menovaných. Hoci odvádzajú dobrú prácu neustálym tlmením nárazov a tým zabezpečujú maximálny komfort cestujúcich, iba ložisko kolesa sa môže pýšiť dlhou výdržou znášania nárazov popri neustálej vysokej rotácii. O to nebezpečnejšie ale môže byť v prípade jeho poškodenia, zvlášť keď uvážime, že na to všetko pôsobí ešte aj váha samotného vozidla. Ako sa dané poškodenie môže prejavovať na jeho počiatkoch, akým spôsobom sa neustále stupňuje a čo hrozí v prípade dlhodobého zanedbania jeho riešenia? Aj na to sa dnes zameriame, no poďme pekne od začiatku a povedzme si, na čo presne ložiská slúžia, aká je ich priemerná životnosť a do akej výšky môžu siahať náklady na ich výmenu.