Štartovanie so stlačeným pedálom spojky – áno alebo nie?

Niektoré staršie vozidlá dokonca v zimných mesiacoch...


Nezávislá štatistika ukázala, že až 80% vodičov vozidiel s manuálnou prevodovkou, pri štartovaní motora stláča spojkový pedál na podlahu. Väčšina z nich však nevedela ani poriadne odôvodniť, prečo to vlastne robí. Pravdou je, že správny spôsob štartovania by mal byť zapísaný v manuáli od vozidla. Napríklad koncern Volkswagen odporúča štartovanie so stlačenou spojkou pri všetkých vozidlách. Niektoré moderné, ale aj staršie vozidlá sú vybavené poistkou, ktorá nedovolí motor naštartovať, dokým nie je spojkový pedál stlačený.



Pri nestlačení spojkového pedálu popri štartovaní sa v podstate nič závažného nedeje. Ide len o spôsob, ktorým možno uľahčiť rozbeh motora. To však môže mať vplyv na nižšiu životnosť štartéra či slabšiu výdrž batérie. Niektoré staršie vozidlá dokonca v zimných mesiacoch bez zošliapnutej spojky ani nenaštartujú, pretože batéria nedokáže dodať štartéru potrebné množstvo energie. V poslednom rade sa jedná hlavne o bezpečnosť. Množstvo šoférov dopĺňa funkciu parkovacej brzdy aj zaradenou rýchlosťou, prípadne parkovaciu brzdu nepoužíva vôbec. Pri štartovaní bez stlačenia spojky vozidlo poskočí podľa zaradeného prevodového stupňa dopredu alebo dozadu, pri čom môže spôsobiť majetkovú škodu a v tom horšom prípade zranenie.

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014