Štartér motora – funkcia a možné poruchy

28.8.19 1:35


Štartér motora je elektrické zariadenie napomáhajúce piestovému spaľovaciemu motoru dostať sa do takzvaných „spúšťacích otáčok“ pri otočení kľúčom. Samotný agregát nie je schopný vytvoriť dostačujúci točivý moment a v závislosti od konštrukcie potrebuje pre svoj štart iný pomer otáčok. Motor s priamym vstrekovaním paliva potrebuje minimálne 40 – 150 ot/min a motor s nepriamym vstrekovaním paliva 80 – 200 ot/min.



Funkcia štartéra:

Pri otočení kľúčom do štartovacej polohy sa zo štartéra vysunie ozubené koliesko (pastorok), ktoré svojim ozubením zapadá do ozubenia zotrvačníka. Elektromotor štartéra roztáča pastorok, ktorý následne uvedie do pohybu zotrvačník. Po uvoľnení kľúča zo štartovacej polohy sa pastorok zasúva späť do štartéra. Nakoľko ide o elektrické zariadenie, najčastejšia príčina jeho poškodenia je spájaná práve s poruchou na cievke alebo kontaktoch. Okrem toho však môže prísť k mechanickému poškodeniu a to napríklad tým, že sa po uvoľnení kľúča zo štartovacej polohy pastorok nevráti späť. Štartér je následne poškodený vplyvom vysokých otáčok a zároveň poškodzuje zotrvačník. Samotný štartér ma vysoký odber elektrickej energie, preto môže byť dôvodom vybíjania akumulátora pri jazde na krátke trasy a častých štartoch.



Štartér nájdete aj u nás v ponuke, vyberte si vozidlo a zistite posledné informácie:

Prečo nakupovať u nás?

  • Zľava 5%

    pre registrovaných zákazníkov

  • Doprava zdarma

    pri nákupe nad 70€

  • Darček k objednávke

     

  • Rýchle doručenie