Najčastejšie príčiny porúch turbodúchadla

Ani komponent akým je turbodúchadlo však nie je nesmrteľný...


Motory vybavené turbodúchadlom dnes v automobiloch dominujú. Vyšší výkon za cenu nižšieho objemu motora, tým pádom nižšej spotreby je stále vyhľadávanejším a vďaka neustále sprísňujúcim sa emisným normám tiež vo väčšom procese vývoja. Ani komponent akým je turbodúchadlo však nie je nesmrteľný a na jeho správnu funkciu vplýva množstvo faktorov. Keďže oprava a ani výmena za nový kus nepatrí medzi najlacnejšie, pozrime sa na 4 najčastejšie príčiny, prečo môže prísť k jeho poškodeniu.



PREHRIEVANIE

K prehrievaniu dochádza vplyvom vysokých teplôt vo výfukovom systéme. Problémy sa môžu objaviť najmä vtedy, keď po dlhej ceste, kedy motor dostal poriadne zabrať, ihneď vypneme motor. Turbo je chladené motorovým olejom a pri vypnutí motora sa chladenie a mazanie turba zastavuje. Tým môže dôjsť k prehriatiu a „zapečeniu“ motorového oleja ktorý v ňom zostane.


POŠKODENIE CUDZÍM PREDMETOM

Poškodenie turbodúchadla cudzím predmetom je ľahko spozorovateľné na jeho lopatkách. Sprievodným javom môže byť neobyčajné pískanie počas akcelerácie.


ZNEČISTENÝ MOTOROVÝ OLEJ

Znečistený motorový olej môže mať veľmi negatívny vplyv na ložiská turbodúchadla. Motorový olej je všeobecne odporúčané meniť každých 10 000 – 15 000km, no niektorí experti necítia potrebu výmeny ani po 30 000km, čo tejto súčiastke zaručene neprospieva.


PRERUŠENIE DODÁVKY OLEJA

Pri krátkodobom alebo úplnom prerušení dodávky oleja dochádza k nadmernému opotrebeniu ložísk, ale taktiež k ich prehrievaniu, čo môže mať za následok ich úplné zadretie. Dôvodom môže byť porucha olejového čerpadla, nedostatočné množstvo motorového oleja, prienik vzduchu do systému mazania či nedostatočný prívod oleja cez trubicu do turbodúchadla.


Zaujíma Vás cena turbodúchadla na Vaše vozidlo? Použité jednoduchý filter a zistite viac:

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014