Superšport do každého terénu? Zoznámte sa s brutálnym Prodrive Hunter!
Podľa slov mnohých ale možno označovať za prvý hyperšport medzi vozidlami do každého terénu práve niečo, čo sa nazýva Prodrive Hunter.
Výkonné autá so zdvihnutým podvozkom sa v poslednej dobe zjavujú ako huby po daždi. Väčšinou sa jedná o výbavou naložené, luxusné SUV. Podľa slov mnohých ale možno označovať za prvý hyperšport medzi vozidlami do každého terénu práve niečo, čo sa nazýva Prodrive Hunter. Britská spoločnosť Prodrive je vo svete milovníkov závodných áut viac ako známa. Okrem domácej pobočky v Banbury má zastúpenie tiež v Nemecku, Thajsku, Spojených štátoch či v Austrálii. Jej hlavným zámerom je navrhovanie, konštruovanie a príprava pretekárskych rally automobilov. V minulosti dokonca spolupracovala s automobilkami ako Subaru, Ford a Aston martin.
Karoséria / motor / podvozok
Hunter, vhodný aj do bežnej cestnej premávky, bol vyvinutý na základe pôvodného modelu určeného na rally Dakar. Jeho karoséria je rovnako vyrobená z recyklovaného uhlíkového kompozitného materiálu. Tu sa ale všetká ekológia končí, nakoľko pod kapotou ukrýva 3 a pol litrový šesťvalec. Tomu k jeho nemalému výkonu, 600 konských síl, dopomáha dvojica turbodúchadiel. Jeho maximálna rýchlosť je udávaná v približnej hodnote 300 kilometrov za hodinu. Dvojité lichobežníkové zavesenie s možnosťou nastavenia zdvihu až na 400 milimetrov a pohon všetkých štyroch kolies v kombinácii s 35 palcovými odolnými offroadovými pneumatikami sú zárukou dostatočného adrenalínu pri zdolávaní aj toho najnáročnejšieho terénu. Brzdnú silu Huntera zasa zabezpečujú odvetrávané kotúče a závodné brzdové strmene.
Interiér
Aby bolo toto púštne monštrum o niečo znesiteľnejšie aj pri bežnej jazde, v porovnaní s pôvodnou Dakar verziou, došlo k niekoľkým zásadným zmenám, ktoré jazdu spríjemňujú. Presvedčiť šoféra o tom, že jazdí v klasickom vozidle mala napríklad stredová konzola či digitálny displej na palubnej doske. Samozrejme stále nemožno hovoriť o pohodlí porovnateľnom s luxusným SUV, no je viac ako nepravdepodobné, že by niekto Prodrive Hunter pri jeho cene využíval denne na svoj presun.
Cena / očakávania výrobcu
Od špeciálne navrhnutého vozidla nemožno očakávať nič iné, ako špeciálnu cenovku. Hyper šport medzi offroadmi totiž stojí 1,63 milióna dolárov, čo je približne 1,47 milióna eur. Spoločnosť Prodrive neočakáva enormný záujem o jeho kúpu medzi bežnými motoristami. Skôr má v pláne doplniť garáže zberateľov, ktorí v nich ukrývajú špeciálne edície vozidiel rôznych výrobcov.