Športový tlmič výfuku – ako sa líši od sériového a dokáže vôbec zvýšiť výkon?

Tlmič výfuku prináša okrem svojej prospešnej práce aj niekoľko zásadných nevýhod.

Na čo slúži tlmič výfuku?

Tlmič výuku je bežnou súčasťou výfukového systému, ktorý sa stará o odvod škodlivých splodín horenia vznikajúcich pri práci motora, dozadu za vozidlo. Niektoré vozidlá sú vybavené dvoma tlmičmi: Jeden z nich je takzvaný stredový a druhý koncový – ich názov je odvodený od ich umiestnenia na potrubí. Prioritnou úlohou tohto komponentu je tlmenie hluku, ktorý vytvára motor svojou prácou. Jeho konštrukcia je navrhnutá tak, aby sa prechádzajúci hluk postupne zoslaboval vďaka oddeleným komorám, medzi ktorými je je umiestnená sklená vata či iný tlmiaci materiál.

Aj sériový tlmič má svoje nevýhody

Tlmič výfuku prináša okrem svojej prospešnej práce aj niekoľko zásadných nevýhod. Jedným z jeho najväčších negatív je zvýšený spätný tlak výfukových plynov, kvôli ich nižšiemu prietoku. Čo to ale znamená v praxi? Jedná sa o akési nežiadané „dusenie“ motora čo má priamy vplyv nie len na jeho výkon, ale tiež na krútiaci moment. Okrem toho dokáže zvýšiť spotrebu pohonných hmôt. To je jedným z dôvodov, prečo sa množstvo majiteľov motorových vozidiel pohráva s myšlienkou výmeny sérového tlmiča výfuku za športový. Dokáže to pomôcť?