Problém s turbodúchadlom – ako sa prejavuje?
Aj tieto príznaky môžu znamenať poškodenie turbodúchadla...
Preplňované motory dlhodobo dominujú atmosférickým motorom na základe vyššieho výkonu a zároveň nižšej spotreby. Nevýhodou je však ich technicky zložitejšia konštrukcia, ktorá je menej spoľahlivá a údržba takéhoto motora nie je najlacnejšia. Rovnako ako ostatné komponenty agregátu, je aj turbo náchylné na rôzne poškodenia, ktoré sa môžu prejaviť:
Pískaním turbodúchadla:
Nezvyčajné pískanie turba je jedným z príznakov jeho poškodenia. Ak sa pískanie stupňuje zároveň s rastúcimi otáčkami, problém bude pravdepodobne s ložiskami alebo s turbínou.
Modrým dymom z výfuku:
Modrý dym spôsobuje motorový olej, ktorý preniká do spaľovacieho priestoru. Turbo je totiž chladené a mazané motorovým olejom, ktorý môže prenikať turbínou. Neznamená to hneď, že problém musí byť v turbodúchadle. Problém môže byť s tesnením hlavy valcov a pri starších vozidlách s opotrebovanými piestnými krúžkami.
Zvýšenou spotrebou oleja:
Zvýšená spotreba oleja môže nastať už spomínaným prenikaním oleja cez turbínu do spaľovacieho priestoru. Na vine môže byť taktiež poškodenie potrubí zásobujúcich turbo motorovým olejom, poškodené tesnenie turba či poškodenie ložísk.