Nabitá modernými technológiami, no stále výrazne dravá. Taká bude Impreza WRX 2022

Keď sa povie Impreza, každému sa v tom momente musí pred očami objaviť rýchle, dokonale ovládateľné a vizuálne lákavé auto


Keď sa povie Impreza, každému sa v tom momente musí pred očami objaviť rýchle, dokonale ovládateľné a vizuálne lákavé auto, schopné zdolávať nie len asfalt, ale aj prašný povrch mimo vozovky. Práve to modelový rad Impreza za pomoci slávnych jazdcov rally preslávilo na celom svete. S príchodom nových áut, ktorých alfou aj omegou sa stávajú emisné, ale už pomaly aj hlukové normy, sa množstvo výrobcov obracia smerom ku ekológii. Stane sa teda nové WRX-ko iba bežným autom „z davu“ a podľahne nátlaku kompetentných? Nie, ani z ďaleka…


Motor

Výrobca Subaru sa rozhodol vybrať proti prúdu a svoj bežne používaný preplňovaný 2,0 litrový boxer zvyšuje na hodnotu 2,4 litra. To zabezpečuje základný výkon 202kW, teda 271 konských síl. Vyšší je priamo úmerne aj krútiaci moment – 348Nm, ktorý sa síce môže zdať ako nevýrazný, no Subaru upozorňuje, že jeho maximum sa začína prejavovať už pri 2000 otáčkach. S kombináciou pohonu všetkých štyroch kolies a manuálnou šesť stupňovou prevodovkou to vôbec nie je na zahodenie.


PODVOZOK

Podvozok je globálnou platformou, ktorá sa používa rovnako pre modely Outback či Forester. Je však mierne prekopaný, čo Impreze WRX zabezpečuje približne o 28% vyššiu celkovú tuhosť a nižšie položené ťažisko. Prepracované bolo aj zavesenie kolies, systém stabilizácie a dokonca sa hovorí o špeciálnej textúre spodnej časti motora, ktorá má napomáhať aerodynamike a zvýšeniu prítlaku. Základným obutím pre tento model budú 18 palcové disky s letnými pneumatikami o rozmere 245/40.


DIZAJN

Aj model 2022 prináša po vizuálnej stránke množstvo detailov, bez ktorých by už hádam Impreza ani nebola tým, čím bývala. Charakteristickému agresívnemu dizajnu opäť dominuje typický náduch na predanej kapote. Jemné, ale za to farebne zvýraznené rozšírenie blatníkov, štvorica výfukových koncoviek či takzvaný ducktail dodávajú karosérii športový vzhľad. Hoci tento model nedisponuje zadným krídlom o veľkosti jedálenského stola, možno nás to prekvapí v neskoršej verzii STI. Novinkou sú aj predné LED svetlá, ktoré dokonale korešpondujú s o niečo väčšou prednou maskou. Zadné svetlá sú zasa navrhnuté tak, aby podľa slov výrobcu žiarili ako magma. Výrazným posunom v dizajne nového Subaru je zníženie hmotnosti použitím hliníkových komponentov a to aj na miestach, ktoré pre to nie sú typické.



INTERIÉR

V závislosti od verzie a stupňa výbavy výrobca podotýka, že šofér si bude môcť celkové vlastnosti vozidla prispôsobiť presne svojim potrebám. Impreza vraj bude disponovať až 430 rôznymi možnosťami a kombináciami prispôsobenia. Už len napríklad športové sedadlá Recaro je možné nastaviť v ôsmich rôznych bodoch. Spomenúť treba aj elektricky ovládateľný podvozok, adaptívny tempomat, ale najmä

výrazný, 11,6 palcový displej v strednej časti prístrojovej dosky. Apple CarPlay, Android Auto a Bluetooth je už dnes samozrejmosťou. Športový duch sa samozrejme preniesol aj do vnútornej časti, preto sú sedadlá aj niektoré časti obložení ako napríklad prvky palubnej dosky či manžeta radiacej páky a ručnej brzdy prešité červeným lemom. Celkovému dojmu kraľuje multifunkčný športový volant v tvare

písmena D.


ZHRNUTIE

Impreza pôsobí dojmom, že sa chce zapáčiť každému. Ako milovníkom ostrej jazdy, tak aj bežnému otcovi rodiny, ktorý však cez víkendy stále túži po dávke adrenalínu. Cena modelu by sa podľa odhadov začínať niekde na 25 000€, preto je len otázkou času, či sa nájde dostatočné množstvo záujemcov. Čo na ňu hovoríte vy?

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014