Nabitá modernými technológiami, no stále výrazne dravá. Taká bude Impreza WRX 2022
Keď sa povie Impreza, každému sa v tom momente musí pred očami objaviť rýchle, dokonale ovládateľné a vizuálne lákavé auto
Keď sa povie Impreza, každému sa v tom momente musí pred očami objaviť rýchle, dokonale ovládateľné a vizuálne lákavé auto, schopné zdolávať nie len asfalt, ale aj prašný povrch mimo vozovky. Práve to modelový rad Impreza za pomoci slávnych jazdcov rally preslávilo na celom svete. S príchodom nových áut, ktorých alfou aj omegou sa stávajú emisné, ale už pomaly aj hlukové normy, sa množstvo výrobcov obracia smerom ku ekológii. Stane sa teda nové WRX-ko iba bežným autom „z davu“ a podľahne nátlaku kompetentných? Nie, ani z ďaleka…
Motor
Výrobca Subaru sa rozhodol vybrať proti prúdu a svoj bežne používaný preplňovaný 2,0 litrový boxer zvyšuje na hodnotu 2,4 litra. To zabezpečuje základný výkon 202kW, teda 271 konských síl. Vyšší je priamo úmerne aj krútiaci moment – 348Nm, ktorý sa síce môže zdať ako nevýrazný, no Subaru upozorňuje, že jeho maximum sa začína prejavovať už pri 2000 otáčkach. S kombináciou pohonu všetkých štyroch kolies a manuálnou šesť stupňovou prevodovkou to vôbec nie je na zahodenie.
PODVOZOK
Podvozok je globálnou platformou, ktorá sa používa rovnako pre modely Outback či Forester. Je však mierne prekopaný, čo Impreze WRX zabezpečuje približne o 28% vyššiu celkovú tuhosť a nižšie položené ťažisko. Prepracované bolo aj zavesenie kolies, systém stabilizácie a dokonca sa hovorí o špeciálnej textúre spodnej časti motora, ktorá má napomáhať aerodynamike a zvýšeniu prítlaku. Základným obutím pre tento model budú 18 palcové disky s letnými pneumatikami o rozmere 245/40.
DIZAJN
Aj model 2022 prináša po vizuálnej stránke množstvo detailov, bez ktorých by už hádam Impreza ani nebola tým, čím bývala. Charakteristickému agresívnemu dizajnu opäť dominuje typický náduch na predanej kapote. Jemné, ale za to farebne zvýraznené rozšírenie blatníkov, štvorica výfukových koncoviek či takzvaný ducktail dodávajú karosérii športový vzhľad. Hoci tento model nedisponuje zadným krídlom o veľkosti jedálenského stola, možno nás to prekvapí v neskoršej verzii STI. Novinkou sú aj predné LED svetlá, ktoré dokonale korešpondujú s o niečo väčšou prednou maskou. Zadné svetlá sú zasa navrhnuté tak, aby podľa slov výrobcu žiarili ako magma. Výrazným posunom v dizajne nového Subaru je zníženie hmotnosti použitím hliníkových komponentov a to aj na miestach, ktoré pre to nie sú typické.