Ferrari 499P po rokoch vracia značku do boja vo vytrvalostných pretekoch

Číselné označenie 499 má odkazovať na objem šesťvalcového agregátu a písmeno P hovorí o prototype. Čo všetko zatiaľ o tomto agresívnom monštre vieme?

Automobilka Ferrari v posledných dňoch predstavila na legendárnom okruhu Imola v Taliansku svoj nový prototyp, ktorým sa plánuje už v nasledujúcom roku vrátiť na štartové pole vytrvalostných pretekov FIA World Endurance Championship. Model 499P je vo svojej podstate dokonalou kombináciou aerodynamickej karosérie a vysokovýkonnej hybridnej pohonnej jednotky. Číselné označenie 499 má odkazovať na objem šesťvalcového agregátu a písmeno P hovorí o prototype. Čo všetko zatiaľ o tomto agresívnom monštre vieme?

Pohon Ferrari 499P

O pohon závodného špeciálu Ferrari 499P sa stará kombinácia známeho spaľovacieho motora umiestneného v strednej časti a elektromotora poháňajúceho prednú nápravu. Tento benzínový šesťvalcový motor podporovaný dvojicou turbodúchadiel pochádza z rovnako agresívneho modelu Ferrari 296 GT3, avšak prešiel hromadou zmien zameraných prevažne na zníženie jeho hmotnosti. Cez to všetko je výkon obmedzený na 500 kW, teda 670 konských síl. Druhá časť hybridného ústrojenstva – a teda elektromotor, disponuje výkonom 200 kW (268 konských síl). Malá batéria podobná tej v monopostoch F1 neslúži ako zdroj , ale ako zásobník elektrickej energie, ktorú zhromažďuje formou rekuperácie pri brzdení. Celkový výkon je na kolesá prenášaný cez modernú, 7 stupňovú sekvenčnú prevodovku.

Karoséria Ferrari 499P

Pri snahe dosiahnuť čo najnižšiu hmotnosť je asi zbytočné hovoriť o tom, že takmer každá súčiastka 499P je vyrobená z uhlíkového vlákna.

Vo Ferrari Styling Center si dali skutočne záležať aj na tých najmenších detailoch. Na oko jednoduchá, no technicky dokonale spracovaná aerodynamická karoséria ponúka množstvo úplne hladkých plôch pre dosiahnutie vysokého prítlaku, kde tu prerušené oblými časťami pre správne usmernenie obtekajúceho vzduchu. Ten je samozrejme podstatný dostať aj k motoru a batérii. Futuristické línie sa tiahnu od predného nárazníku až po ohromné zadné krídlo. Samotné krídlo je navrhnuté tak, aby dokonale vyvažovalo potreby dosiahnutia postačujúceho prítlaku v zákrutách, ale zároveň potrebnej maximálnej rýchlosti na rovinkách. Pre oba prípady bolo použité dvojité lichobežníkové zavesenie typu push-rod.

Aj napriek tomu že sa môže značka pýšiť ziskom 20 titulov majstra sveta vo vytrvalostných závodoch, z čoho až 9 sa podarilo vybojovať v prestížnom závode 24 Le Mans, do tejto série vstupuje s pokorou. Sme zvedaví, ako sa bude legendárnej značke dariť, nakoľko sa v podobnom súboji neangažovala už 50 rokov – na základe čoho dostal jeden z týchto prototypov symbolické číslo 50.

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014