Bugatti predstavilo Mistral – model, ktorý navždy pochová legendárny motor W16
Na svete neexistuje hádam nikto, kto by sa minimálne pohľadom do niektorého z novodobých modelov nezamiloval. Čo je však aj napriek neustálemu pokroku pre Bugatti typické je...
Super športové vozidlá od výrobcu Bugatti netreba nijako zvlášť predstavovať ani ľuďom, ktorí vo svete automobilov nie sú doma. Táto zvučná značka okamžite každému evokuje kombináciu extrémnej rýchlosti, technickej dokonalosti a prepychového pocitu pri šoférovaní. Na svete neexistuje hádam nikto, kto by sa minimálne pohľadom do niektorého z novodobých modelov nezamiloval. Čo je však aj napriek neustálemu pokroku pre Bugatti typické je jeho pohonná jednotka. Obdivuhodný 16 valcový motor do tvaru W s objemom 8 litrov dokázal v priebehu rokov zdolať množstvo rekordov. S príchodom modelu Mistral ale automobilka oznámila jeho definitívny koniec.
Bugatti Mistral
Táto nadupaná novinka s názvom Mistral je po dizajnovej stránke verná predošlým modelom. Samotný výrobca tvrdí, že inšpiráciu hľadal v Bugatti Type 57 Grand Raid z roku 1934. My tam skôr pozorujeme prvky moderných modelov Chiron a Divo. Nezameniteľná predná časť síce navodzuje o niečo menší pocit agresivity, no netreba súdiť knihu podľa obalu. Výkon sa plus mínus rovná Chironu Super Sport – teda 1578 konských síl a navyše možno ten tlak do sedadla pocítiť v kombinácii s vetrom vo vlasoch.
Najrýchlejší kabriolet na svete?
Čaká nás opäť ďalší rekord, v podobe najrýchlejšieho kabrioletu na svete? Len pre pripomenutie tento motor dokázal rozbehnúť Chiron Super Sport na niečo málo cez 420km/h a aktuálnych držiteľom rekordu je Hennessey Venom GT Spyder s maximálkou 427,5 kilometrov za hodinu. Zo skúseností vieme, že Bugatti si určite nenechá ujsť prvenstvo.
Unikátne prevedenie Bugatti
Za tak vysokú sumu, si zákazníci zaslúžia prémiový a zároveň jedinečný model. Aspoň tak by sa dalo vysvetliť množstvo voliteľných materiálov pre interiér. Na výber je hliník, karbónové vlákno, titán a ďalšie. Dokonca je tu možnosť pridania vlastného, prípadne špecifického predmetu do hlavice radiacej páky – tak ako to poznáme z niektorých dnes už historických áut. Výrobca sa domnieva, že práve vďaka takýmto možnostiam nebudú z 99 dostupných exemplárov na svete dva identické kusy.
Cena Bugatti Mistral
Veríme, že množstvo z vás po prečítaní tohto článku vytiahne zo skrine požadovaných 5 miliónov eur a bude sa uchádzať o svoj unikátny špeciál. Pravdou žiaľ je, že všetkých 99 kusov je už dávno beznádejne predaných a k prvým zákazníkom sa dostanú až v roku 2024.