Ako elektromobilom uspokojiť aj zarytých petrolheadov? Elektrický Ford GT40 to skúša takto:

Okrem toto, že väčšina svetovo známych fabrík bude musieť od základov prekopať svoju výrobu, najviac frustrovaným zostáva ľud.

Je viac ako samozrejmé, že po schválení zákazu predaja nových vozidiel so spaľovacím motorom od roku 2035 Európskym parlamentom, sa nejednému milovníkovi áut tisli slzy do očí. Okrem toto, že väčšina svetovo známych fabrík bude musieť od základov prekopať svoju výrobu, najviac frustrovaným zostáva ľud. Postupná elektrifikácia v automobilovom priemysle síce má vzhľadom na aktuálny stav životného prostredia množstvo zástancov, no ako sa vraví – koľko ľudí ťa miluje, toľko ťa nenávidí. Hlas odporu je však vždy o niečo silnejší, preto môžu zástupcovia značiek už teraz premýšľať, akým spôsobom osloviť čo najširšiu masu ľudí aj v budúcnosti. Jedným z možných riešení je aj tento čisto elektrický Ford GT40. A čo je na ňom výnimočné?



Ak si nalejeme čistého vína, zistíme, že veľkej väčšine odporcov ani tak neprekáža nejaká tá nepriaznivá ekologická stopa po výrobe batérií. Skôr je to vecou zvyku a akejsi lásky k poriadnemu športovému zvuku a pocitu výkonu pri preraďovaní rýchlostí. Podobne na to prihliadali aj zamestnanci firmy Everrati, ktorých hlavnou doménou je prerábanie klasických, často krát aj historických áut na čisto elektrický pohon. Ich posledný projekt, spomínaný Ford GT40 je vybavený vysokovýkonným elektrickým pohonom, no zároveň vydáva hluk ako skutočný osemvalec.



Áno, možno si poviete čo za zvuk to môže vydávať, keď v podstate jazdí iba na jednej rýchlosti? Aj o takýto detail je vcelku šikovne postarané vďaka naprogramovanej simulácii preraďovania. V skratke povedané – pri použití Race módu sa páka v stredovej konzole určená na voľbu smeru „premení“ na radiacu páku a pri jej použití sa preruší zvuková stopa motora V8 a dokonca na nejaký čas vynechá aj ťah elektromotora. Tak čo myslíte. Dokázal by takýto projekt aspoň z malej časti naplniť očakávania zarytých petrolheadov od áut budúcnosti? Prípadne je to správny smer, ktorým sa oplatí vydať? Určite netreba zabúdať ani na výkon použitého elektromotora, ktorý poskytuje celkom solídnych 800 konských síl a poháňa zadné kolesá. Zrýchliť z 0 na 100 kilometrov za hodinu dokáže elektrický Ford GT40 za menej ako 4 sekundy.


Motor je poháňaný 60kWh batériou. Tá je umiestnená v časti, ktorá bežne slúži na uloženie klasického spaľovacieho osemvalca - to znamená vzadu za posádkou. Jednou z ďalších výhod použitia tohto typu pohonu, teda okrem zaručene nižšej spotreby pohonných hmôt, je hmotnosť celého ústrojenstva. Celé vozidlo po úprave váži iba 1320 kilogramov, čo je v porovnaní s originálom o 47 kg menej.

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014