Rameno zavesenia kolies je dôležitá súčasť bezpečnosti nápravy, pretože spája kolesá a karosériu vozidla.
Ramená prednej nápravy sa upevňujú k pomocenému rámu nazývanému tiež “sane”, na ktorom je umiestnený motor.
Rameno nápravy má dôležitú funkciu nielen ako otáčanie a vedenie kolies vďaka použitým guľovým čapom, zaručenie správnej geometrie pruženia počas jazdy, ale aj tlmenie vibrácií vznikajúcich počas jazdy.
Ramená podvozku sú špeciálne tvarované diely v závislosti konštrukcie podvozku a vyrobené z ľahkej liatiny, lisovanej ocele alebo hliníka. Zvyčajne majú ramená silentbloky pre uchytenie o podvozok a guľový čap na strane kolesa.
Ramená podvozku patria k výrazne namáhaným súčiastkam podvozku a sú vystavované veľkým silám najčastejšie sa poškodzujú z dôvodu korózie alebo deformácie.
Hlavná príčina deformácie ramien je agresívne prechádzanie cez nerovnosti a výmole vo vysokej rýchlosti. Použitie nekvalitných dielov, či nadmerné preťažovanie vozidla môže taktiež ramená deformovať. Pri náraze napr. do obrubníku alebo pri nehode môže náraz rameno deformovať prípadne ho zlomiť.
Medzi príčiny korózie ramien patrí jazdenie v zime po solených cestách alebo parkovanie na tráve. Aby ste sa vyhli korózií odporúčame vybrať zliatinové ramená samozrejme pokiaľ sú v ponuke pre váš model.
V závislosti, teda od štýlu jazdy a povrchu vozovky sa prvé príznaky opotrebenia ramien môžu objavovať pri najazdení cca 80 000 až 100 000 kilometrov.
Nakoľko je nástup príznakov veľmi pomalý, môže si šofér na postupné zhoršovanie jazdných vlastností zvykať a dlhodobo im nevenovať pozornosť.
Pri výmene ramien sa odporúča meniť aj rameno na druhej strane, pretože druhé rameno bude v podobnom stave ako poškodené. Výmena je pre laika zložitý úkon a vykonáva za pomoci špeciálnych prípravkov a zariadení, preto ju neodporúčame vykonávať svojpomocne. Výmenou ramien v servise budete mať zaručenú nielen odbornú inštaláciu, ale aj bezpečnosť.
Pokiaľ nemáte vybraný model a motorizáciu vozidla, tieto diely nemusia byť pre vaše auto vhodné