Palivový filter je zvyčajne umiestnený u benzínových vozidiel v nádrži alebo v okolí palivového čerpadla, pri dieselových vozidlách pod kapotou, v hornej časti pri motore.
Hlavná úloha palivového filtra je odfiltrovanie drobných nečistôt z paliva, ktoré môžu vniknúť do nádrže po natankovaní.
Nečistoty sa do paliva môžu dostať v procese výroby, pri preprave či počas skladovania.
Taktiež sa môžu nečistoty uvoľňovať z dna vaše palivovej nádrže. Pri dieselových motoroch pomáha palivový filter aj tým, že odstraňuje vodu, ktorá môže spôsobiť koróziu vstrekovacieho systému.
Palivové filtre, tak ako ostatné filtre meníme vždy v pravidelných intervaloch. Výrobcovia uvádzajú interval výmeny palivového filtra dvadsať až šesdesiattisíc kilometrov, v závislosti na type paliva.
V rámci prevencie a ochrany palivového systému odporúčame vymeniť filter raz za rok spolu s olejovým, vzduchovým a kabínovým filtrom.
Cena palivového filtra býva vyššia oproti ostatným filtrom, no investícia sa určite oplatí, pretože zanesený či upchatý filter môže poškodiť niekoľkonásobne drahšie diely vstrekovacieho systému a taktiež zvyšuje spotrebu a znižuje výkon vozidla.
Výmena filtra nie je obtiažny proces, no určite je lepšie prenechať ju na špecializovaný servis, ktorý vám pri výmene prekontroluje aj správny prietok paliva, jeho tlak v systéme či celkovú funkčnosť.
Výmenu palivového filtra určite netreba odkladať. No existuje pár tipov, vďaka ktorým vieme životnosť palivového filtra predĺžiť správnou starostlivosťou.
Pokiaľ nemáte vybraný model a motorizáciu vozidla, tieto diely nemusia byť pre vaše auto vhodné