Vôľa v riadení – kde sa skrýva problém?
Medzi najčastejšie príčiny vôle patrí...
Keďže riadenie nepozostáva len z volantu a kolies, presnú príčinu jeho vôle je ťažké určiť. Tyče, čapy, kĺby, prevodovka riadenia a ďalšie komponenty ktoré prenášajú pohyb volantu na kolesá je nutné skontrolovať. Medzi najrozšírenejšie typy riadenia v osobných vozidlách patrí takzvané „hrebeňové riadenie“. Ide o pastorok, ktorým je zakončený hriadeľ volantu a pri pohybe volantom posúva ozubenú tyč riadenia. Tá pomocou spojovacích tyčí riadenia vychyľuje kolesá do strán. Prechod medzi spojovacími tyčami s kĺbmi a ozubenou tyčou riadenia je chránený manžetou, ktorá zabraňuje prieniku nečistôt. Tento typ riadenia je dopĺňaný hydraulickým alebo elektrickým posilňovačom.
Vôľa pri riadení je problém, ktorý určite netreba zanedbávať. Nejde len o zníženie komfortu jazdy ale hlavne o bezpečnosť na cestách. Vozilo je menej stabilné a v zákrutách sa správa nepredvídavo. Medzi najčastejšie príčiny vôle patrí:
· Vôľa v guľových kĺboch ťahadiel riadenia
· Vôľa v nábojoch predných kolies
· Vôľa v závitovkovom prevode či ložiskách závitovky
· Uvoľnené matice čapov guľových kĺbov v ťahadlách riadenia
· Uvoľnené skrutky prevodovky riadenia
Pri spozorovaní poruchy je samozrejmosťou aspoň vizuálne skontrolovať rozsah problému. Často sa totiž stáva, že na vine nie je len jeden zo spomenutých komponentov ale ide o kombináciu problémov viacerých častí riadenia.
Jednou zo spomínaných príčin môže byť aj vôľa v kĺboch ťahadiel riadenia. Aj tieto nájdete u nás v ponuke. Zistite cenu u nás pomocou jednoduchého filtra: