Problém s turbodúchadlom – ako sa môže prejaviť?

Preplňované motory dlhodobo dominujú atmosférickým motorom...


Preplňované motory dlhodobo dominujú atmosférickým motorom na základe vyššieho výkonu a zároveň nižšej spotreby. Nevýhodou je však ich technicky zložitejšia konštrukcia, ktorá je menej spoľahlivá a údržba takéhoto motora nie je najlacnejšia. Rovnako ako ostatné komponenty agregátu, je aj turbo náchylné na rôzne poškodenia, ktoré sa môžu prejaviť:



Pískaním turbodúchadla:

Nezvyčajné pískanie turba je jedným z príznakov jeho poškodenia. Ak sa pískanie stupňuje zároveň s rastúcimi otáčkami, problém bude

pravdepodobne s ložiskami alebo s turbínou.


Modrým dymom z výfuku:

Modrý dym spôsobuje motorový olej, ktorý preniká do spaľovacieho priestoru. Turbo je totiž chladené a mazané motorovým olejom, ktorý môže prenikať turbínou. Neznamená to hneď, že problém musí byť v turbodúchadle. Problém môže byť s tesnením hlavy valcov a pri starších vozidlách s opotrebovanými piestnými krúžkami.


Zvýšenou spotrebou oleja:

Zvýšená spotreba oleja môže nastať už spomínaným prenikaním oleja cez turbínu do spaľovacieho priestoru. Na vine môže byť taktiež poškodenie potrubí zásobujúcich turbo motorovým olejom, poškodené tesnenie turba či poškodenie ložísk.  


Nadmerným plniacim tlakom:

Problém je možné rozoznať podľa reakcií motora na zošliapnutie plynového pedálu. Nadmerný tlak je spôsobovaný poškodeným regulátorom tlaku turba. V prípade poruchy je potrebné ho vymeniť.


Stratou výkonu:

Turbodúchadlo nie je schopné využiť maximálny plniaci tlak a teda vozidlo stráca výkon. Zvyčajne sa jedná o poškodenie turbíny, ktorá má za úlohu nasávať vzduch. Lopatky môžu byť „zadreté“ kvôli nahromadeným sadziam.



Zaujíma Vás cena? Vyberte vozidlo a zistíte viac:

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014