Najčastejšie príčiny kolísania otáčok motora

Problém sa môže skrývať aj v poškodenom...


Kolísanie otáčok motora patrí k častým problémom pri starších, ale aj novších vozidlách. Niekedy môže ísť dokonca o súhru niekoľkých problémov naraz a pre bežného šoféra je ťažké odhaliť, kde sa ich zdroj nachádza.


Sviečky / cievky / zapaľovacia kabeláž

Porucha zapaľovacieho systému je jednou z najčastejších príčin kolísania otáčok. Zanesená sviečka, nefunkčná cievka alebo poškodený kábel zapríčiňuje vyradenie valca z funkcie a to má za následok ťažké štartovanie, nižší výkon motora, zvýšené vibrácie motora a samozrejme rozsvietenú kontrolku motora.



Škrtiaca klapka

Problém s klapkou spočíva v jej zanesení rôznymi nečistotami. Okrem kolísania otáčok sa tiež problém prejavuje ťažkým štartovaním, nepravidelným chodom motora či vypínaním motora počas jazdy.


Váha vzduchu

Ako pri poruchách ostatných dielov, aj porucha váhy vzduchu sa prejavuje podobne. Kolísanie otáčok, strata výkonu, zvýšená spotreba a zhasínanie motora – za toto všetko môže byť zodpovedná, pokiaľ je príliš zanesená alebo inak poškodená.


Vzduchový filter

Cez zanesený vzduchový filter nie je motor schopný prijať dostatok vzduchu pre správne spaľovanie. Čas na jeho výmenu sa prejavuje rovnako nerovnomerným chodom motora, poklesom výkonu a zvýšením spotreby paliva.



Sacie potrubie

Problém sa môže skrývať aj v poškodenom sacom potrubí, cez ktoré systém nasáva takzvaný „falošný vzduch“ S väčším množstvom nasatého vzduchu totiž si motor nedokáže poradiť.


Lambda sonda

Nepriateľ každého milovníka hlučného výfuku, alebo tiež snímač množstva škodlivín vo výfukových plynoch. Strata funkčnosti lambda sondy sa okrem kolísania otáčok prejavuje nepravidelným chodom motora, zvýšenou spotrebou paliva zápachom paliva z výfuku.


Palivový filter

Rovnako ako v prípade vzduchu aj paliva musí byť doručené určité množstvo pre správny a hladký chod motora. Mnoho ľudí pri údržbe na palivový filter zabúda, no je to rovnako dôležitý komponent.



Vstrekovače

Problém s pretekajúcimi či zanesenými vstrekovačmi je jedným zo všetkých spomínaných ten najnákladnejší na opravu. Prejavuje sa najmä citeľným poklesom výkonu a nepravidelným chodom motora.


EGR ventil

Recirkulujúce výfukové plyny postupom času tvoria usadeniny, kvôli ktorým prichádza k poškodeniu EGR ventilu. V tomto prípade ventil prepúšťa do sania výfukové plyny, aj keď to nie je vhodné (plný výkon, voľnobeh). Okrem kolísania otáčok a straty výkonu sa poškodenie ventilu prejavuje trhaním pri akcelerácii.


Riadiaca jednotka a snímače

Medzi nie tak častý, ale za to veľmi ťažko dohľadatelný problém môže samotná elektronika vozidla. Pri poškodení niektorého zo snímačov dostáva riadiaca jednotka zlé informácie, ktorými sa však začne riadiť. 


Vyhľadajte si napríklad zapaľovacie sviečky na Váš model:

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014