Legendárne Clio V6
Poháňal ho trojlitrový šesťvalec s výkonom vyladeným na...
Populárny hot hatch pripomínajúci Renault 5 turbo, bol vyrábaný v rokoch 2001 až 2005 motošportovou divíziou Renault Sport. Jeho základom bola karoséria Renault Clio II a v období jeho výroby prešlo vozidlo úpravou motora či riadenia.
Renault Clio Phase 1
Prvý pokus o ostrý hatchback v roku 2001 zdieľal len veľmi málo častí so sériovým Cliom II. Poháňal ho trojlitrový šesťvalec pôvodom z modelu Laguna - umiestnený v strede, s výkonom vyladeným na 230 konských síl a kvôli jeho rozmerom boli odstránené zadné sedadlá. Aerodynamický tvar karosérie s rozšírenými blatníkmi zvýrazňoval agresívny charakter vozidla. Kritika však na seba nenechala dlho čakať a majitelia V6 zahrnuli odvetvie Renault Sport hromadou sťažností. Na vine malo byť riadenie, ktoré bolo veľmi zle vyladené a na mokrej vozovke priam katastrofálne. V roku 2003 prišli inžinieri so záchranným plánom, ktorý nazvali facelift.
Renault Clio Phase 2
Okrem úprav karosérie dostala nová verzia aj výkonnejší motor. Ten dosahoval výkon až 255 konských síl, no vozidlo bolo ešte viac nedotáčavé ako Phase 1. V roku 2003 sa Clio V6 Phase 2 stalo najvýkonnejším sériovo vyrábaným hot hatchom na svete. Tesne za ním sa umiestnila 250 koňová Alfa Romeo 147 GTa a 225 koňový Seat Leon Cupra R. Výroba bola ukončená v roku 2005 a V6 je dodnes vyhľadávaným modelom pre investorov. Okrem zaujímavej histórie vraj cenu navyšuje aj jeho nedokonalé technické spracovanie.