Legendárne Clio V6

Poháňal ho trojlitrový šesťvalec s výkonom vyladeným na...

Populárny hot hatch pripomínajúci Renault 5 turbo, bol vyrábaný v rokoch 2001 až 2005 motošportovou divíziou Renault Sport. Jeho základom bola karoséria Renault Clio II a v období jeho výroby prešlo vozidlo úpravou motora či riadenia.



Renault Clio Phase 1

Prvý pokus o ostrý hatchback v roku 2001 zdieľal len veľmi málo častí so sériovým Cliom II. Poháňal ho trojlitrový šesťvalec pôvodom z modelu Laguna - umiestnený v strede, s výkonom vyladeným na 230 konských síl a kvôli jeho rozmerom boli odstránené zadné sedadlá. Aerodynamický tvar karosérie s rozšírenými blatníkmi zvýrazňoval agresívny charakter vozidla. Kritika však na seba nenechala dlho čakať a majitelia V6 zahrnuli odvetvie Renault Sport hromadou sťažností. Na vine malo byť riadenie, ktoré bolo veľmi zle vyladené a na mokrej vozovke priam katastrofálne. V roku 2003 prišli inžinieri so záchranným plánom, ktorý nazvali facelift.



Renault Clio Phase 2

Okrem úprav karosérie dostala nová verzia aj výkonnejší motor. Ten dosahoval výkon až 255 konských síl, no vozidlo bolo ešte viac nedotáčavé ako Phase 1. V roku 2003 sa Clio V6 Phase 2 stalo najvýkonnejším sériovo vyrábaným hot hatchom na svete. Tesne za ním sa umiestnila 250 koňová Alfa Romeo 147 GTa a 225 koňový Seat Leon Cupra R. Výroba bola ukončená v roku 2005 a V6 je dodnes vyhľadávaným modelom pre investorov. Okrem zaujímavej histórie vraj cenu navyšuje aj jeho nedokonalé technické spracovanie.

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014